Genesis 創世紀

This photo was taken during my first trip to California in winter 2004. I met a friend Steve and he drove me a trip to Monterey area. He then introduced me to this famous tourist spot called 17-Mile Drive. It's a private administrated property with stunning scenic seashore and endless golf courses.

上面這張是我自己最愛的攝影作品之一。這是2004年寒假時我第一次去加州玩時,和攝影同好Steve兄見面之後,他開車從他住的城市 Freemont 帶我南下去中加州海岸知名的景觀城市 Monterey 一遊所拍到的。我們那天去了我想去的 Monterey Bay 水族館,很有特色的海岸小鎮 Carmel,最後則來到附近知名的景點 17-Mile Drive。這是塊私人經營的土地,裡面有豪宅社區、美麗的珊瑚礁岩海岸景觀,和一望無際的高爾夫球場。

17-Mile Drive

Then we hit "The Lone Cypress," a cypress tree standing on an isolated rock at shore, under the beautiful dusk background.

這區域長滿了絲柏 (cypress),其中最有名的就是這個 "The Lone Cypress",一棵絲柏樹獨自生長在離岸的岩石上,遺世獨立。

The Lone Cypress

When we left the Lone Cypress, we still looking for a perfect scene to end this day's shooting trip. Then he took me to a nearby trail, along which we saw a dead cypress standing at the end of the wooden stairs. On its right hand side we saw another cypress leaning left, seems like it was going to reach for the dead tree. This reminds me of Leonardo da Vinci's famous fresco Genesis, as a man and a god reach both index fingers to communicate something.

但是我們仍覺得想找到更好的點來拍夕陽,或是日落之後美麗的天色,因此他又帶我到附近一處往海岸延伸的木棧道。就在這個棧道末端,有棵絲柏白木,右邊則有往右延伸出去的絲柏林,其中邊緣的一棵絲柏樹,就這麼往左靠,可能是受到長年海風吹拂,枝條很自然地往白木的方向延伸。當下,我和Steve就決定以這個畫面當作我們那天攝影之旅的終結,為了不讓兩個主體變成剪影,我和Steve則努力地用離機閃燈補光。

就這樣,我拍到我心中和達文西《創世紀》相呼應的畫面。兩棵樹就像畫中的人與神,各伸出手,以食指相互接觸,彷彿要傳達什麼訊息。

0 Comments:

Post a Comment




 

Copyright ©2006-2011 Oliver J.P. Wu 吳榮邦(莫方) | Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.